2011. máj 05.

Èn és a statisztika

írta: zuzzer
Èn és a statisztika

Kényes témát feszegettünk valamelyik nap a kávégépnél néhány kollégával, természetesen köztük nyikhajjal. A politikai korrektségről volt szó, páran elég jól egyetértettünk alapjában, hogy nem biztos, hogy mindig jó ez nekünk, néha nevén kell nevezni a gyereket.
A vita apropója az a barom amerikai náci figura volt, akit most éppen azért büntettek, mert “white power” volt írva a tísörtjére.
Mellesleg persze egy állat – az alapján, amit még a cikkben megemlítettek az « ùriemberről », a felvetése, védekezése viszont gondolkodóbaejtő ; « itt vonulászik a sok afro az ingén black power felirattal és senkinek semmi baja a dologgal. Akkor miért baszakodnak velem ? » Na ennyi a vitabevezető, igazándiból jól elkanyarodtunk ettől a vezérfonaltól, gondoltam azért megemlítem mi volt a trigger.
Mùltkor Toniblernél borult ki a bili, valami olyasmit megaszondott, hogy « … a fekete állampolgárok felzárkóztatása? Nem, ez nem állami feladat, náluk a kultùrájuk része, hogy mindig van náluk kés. » Amikor a riporter rászólt, hogy vajon ez politikailag korrekt megjegyzés volt e, megaszonta, hogy « már nem töltök be semmilyen kormányzati tisztséget, megengedhetem magamnak az őszinteséget ». Elég érdekes volt, főleg a riporter arca.
Gondolkoztam én is ezeken a dolgokon sokat és mint olyan emberfajta, akinek a munkájában a statisztika elég nagy szerepet játszik, megvan a saját véleményem.
Bizony fenntartom magamnak a jogot, hogy óvatos legyek bizonyos nációkból származó emberekkel és mégsem hiszek a kollektív bűnösségben, ilyen jellegű meggyőződést nem lehet rámsütni.
De vissza a statisztikához ; ha x nemzetiségű emberek xezerszer nagyobb eséllyel tartoznak iszlám terrorista csoporthoz, akkor én ùgy gondolom, hogy nem vagyok kirekesztő, ha óvakodom a velük való tùlzott elvegyüléstől. Ez abban is megnyilvánul, hogy eszemben sincs olyan helyekre menni nyaralni, ahol időnként robbantgatnak, bár nagyon szép helyek, érdekelne is, de nem éri meg, hogy nagyobb esélyt kínáljak vallási, vagy egyéb fanatizmusból fakadó felrobbantásomra.
Az iszlám a béke vallása mint soxor elmondják nekünk. Èn el is hiszem, mert ateista és amatőr paputálóként legalább ebben lenne kedvem hinni. A világon előforduló fajsùlyosabb terrorista támadásokat mégis az iszlám nevében hajtják végre. Tehát hadd legyek már egy kicsit tamáskodó az eredeti állítás pragmatikus oldalát illetően, a standard deviationt is figyelembevéve.
Miért lennék én, vagy akárki más kirekesztő és xenofób, ha egyszerűen a józan eszem használva próbálom a veszélyes helyzeteket elkerülni és ezt nem szégyenlem? Miért lennék én akármi, ha jól megalapozott okból aszondom, hogy « hùzzál innen köcsög alsófélszigeti barom » ? Attól én még nem tartom az összes alsófélszigetit baromnak. Èn lehetek köcsög irredenta magyar, de a másik oldalt tisztelni kell.
Igenis meg kell érteni a Marika néniket és Pali bácsikat, akik nem fognak romázni, ha éveken keresztül kirabolják őket, leszüretelik a termésüket, megalázzák őket, hanem bizony cigányozni fognak ! Ès tökéletesen megértem őket, mindamellett, hogy ártatlan embereket továbbra sem áll szándékomban előre elítélni. Csak értsék meg, hogy ha az 50% ocsù (leszarom milyen okból), akkor ha közé keverednek, akkor bizony kicsit tűrni illik az általánosítást.
Megértem én amùgy a sok jogvédő, költöztetőtársulást is. Egyrészt, aki jogvéd, az ritkán van abban a helyzetben mint a probléma két oldalán az emberek. Ő hazatér a szép villájába, azt ennyi volt. Másik oldalon viszont olyanok vagyunk mi humán selejtek, hogy mindenféle kontrol nélkül persze azonnal a ló tùlsó felén térünk magunkhoz és anyázunk, sértegetünk mintállat. Szal… nem könnyű, én próbálok óvatos lenni és nem vegyülni. Ugye, a statisztika.

Szólj hozzá